شرکت هواپیمایی آتا
تاریخچه
شرکت هواپیمایی( آتا) در سال 1387 به عنوان شانزدهمین ایرلاین جمهوری اسلامی ایران تأسیس و فعالیت رسمی و پروازی خود را از بهمن ماه سال 1388 در شهر تبریز آغاز نمود و هنوز هم مرکز فعالیت های این ایرلاین همان شهر می باشد. آتا تاکنون توانسته پس از ایر لاین های ایران ایر ،ماهان و آسمان رتبه چهارم را از نظر جابه جایی مسافر از آن خود کند .
آتا در حال حاضر
تمامی ناوگان هوایی شرکت آتا دارای کلاس اکونومی هستند و تنها دو هواپیمای این شرکت شامل کلاس بیزیس و اکونومی میشود . روازهای اکونومی این ایرلاین خدمات پذیرایی مناسبی را در طول پرواز به مسافران ارائه میدهند و از صندلیهای مناسب و راحتی برخوردار هستند . اما با این حال خدمات و امکانات پروازهای بیزینس نیز در مقابل پروازهای اکونومی بسیار مجهزتر و کاملتر است.
مقاصد داخلی آتا
توجه اصلی و عمده فعالیت های این ایرلاین در خطوط هوایی داخلی می باشد؛ که در ادامه نام شهر ها و فرودگاه هایی که آتا در آن ها فرود و برخاست دارد آورده شده است. تهران فرودگاه بین المللی امام خمینی ره، فرودگاه بین المللی مهرآباد – تبریز فرودگاه بین المللی شهید مدنی – مشهد فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد – اصفهان فرودگاه بین المللی شهید بهشتی – کیش فرودگاه بین المللی کیش – شیراز فرودگاه بین المللی شهید دستغیب – بندر عباس فرودگاه بین المللی بندر عباس – یزد فرودگاه بین المللی شهید صدوقی – اردبیل فرودگاه اردبیل – ارومیه فرودگاه بین المللی شهید باکری – اهواز فرودگاه بین المللی اهواز و بندر ماهشر در فرودگاه ماهشهر.
مقاصد خارجی آتا
این ایرلاین با خرید هواپیماهای بهتر و پس از چند سال تجربه توانست پرواز هایی به خارج از مرز را نیز در برنامه پروازی خود جای دهد .اما با این حال هنوز برای برای پرواز های خارجی جای کار دارد . در لیست پایین این مقاصد خارجی و فرودگاه هایی که آتا وارد آن ها می شود آورده شده است. کشور بحرین به فرودگاه بین المللی بحرین – کشور گرجستان به دو فرودگاه بین المللی تفلیس و باتومی - ترکیه ( در ابتدا فرودگاه بین المللی آتاتورک اما در حال حاضر به فرودگاه تازه تاسیس استانبول پرواز دارد ) – کویت به فرودگاه بین المللی کویت – کشور همسایه عراق به دو فرودگاه بین المللی دو شهر بغداد و نجف و در پرواز های حجاج به عربستان سعودی در فرودگاه بین المللی فهد.
آتا رو به رشد.
هواپیمایی اتا طی سال های اخیر همواره تلاش کرده رتبه خود را در بین ایرلاین های بهبود ببخشد و تا کنون هم در این امر موفق بوده اما رقابت با ایرلاین هایی نظیر ماهان و ایران ایر که در عرصه هوایی کشور حرف برای گفتن دارند کار آسانی نیست .
یکی از اهداف مهم آتا، تکیه بر نیروهای بومی و بومی سازی هدایت، نگهداری و تعمیر ناوگان خود است. به همین خاطر علاوه بر جذب مهماندار و سرمهماندار، زمینه اعزام تعدادی خلبان و کمک خلبان ایرانی به کشورهای سوئد، ترکیه و اکراین برای آموزش را فراهم کرده است .
نظرات مردم درباره شرکت هواپیمایی آتا
_نسبت به قیمت و امنیت من خیلی راضی بودم ولی کلا هواپیماهای ایرانی صندلی جلو چسبیده به پا و تنگه جا
_من راضی هستم خیلی خوب وخاطره انگیزد خدماتشون خوب بود وبرخوردعالی
_البته خلبان خوب داشتن خوبه ولی کافی نیست در ضمن اگر مدیران آتا این پیامها را مطالعه میکنند اول مشکل تاخیر را حل کنند و بعد شروع کنند به بازرسی خدمات پرواز البته از ما گفتن بود بنده این نظرها که خوندم با گاری میرم ولی با این ایرلاین هرگز
_پرواز تبریز مشهد میخواستیم بریم در اون ساعت 3 تا پرواز همزمان بود اون دو تا که ایران ایر اسمان بودند رفتند ما موندیم اونجا پرواز 9 صبح بود ما ساعت 12 پریدیم رفتار مهمان دار ها افتضاح ی جوری نگاه میکردن که انگار ما 3ساعت تاخیر داشتیم غذاش هم افتضاح بود
_انصافا تاخیر نداشت ، پرواز هم آرام و حرفه ای صورت گرفت و کادر پرواز و خدمه پروازی هم خوب بودند ، ولی مشکل خود هواپیماست ردیف صندلی ها زیادی به هم نزدیک و مانع راحت بودن مسافر میشه ، یکمم روکش ها کهنه بنظر میومدن و حس خوبی بهت منتقل نمیکنه البته بگم پذیرایی در بسته های پک شده هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه ، کرونا بهانه س
مطالب مرتبط :