شرکت هواپیمایی کاسپین
تاریخچه
هواپیمایی کاسپین در سال 1372 در شهر مشهد با هدف اراعه خدمات تور های زیارتی شروع به کار کرد.و پس از انتقال آشیانه اصلی این شرکت به تهران و به روز رسانی هواپیما های خود به یکی از نام های آشنای خدمات پروازی ایران تبدیل شد
کاسپین در حال حاضر
هم اکنون تهران مرکز فعالیت های این ایرلاین با 10 عدد هواپیمای فعال می باشد . هواپیماهایی که شرکت کاسپین به وسیله آن ها هر دو کلاس پروازی اکونومیک و بیزنیس را پشتیبانی می کند و با وجود نو پا بودن نسبت به سایر رقبای داخلی اش توانسته هر هفته حداقل 300 پرواز به اکثر نقاط ایران و مسیر های خارجی داشته باشد.
کاسپین ،امیدوار به آینده ایی درخشان
اعتماد به بخش خصوصی و مدیریت صحیح توانسته کاسپین ایر را به نمادی از پیشرفت در داخل تبدیل کند. آن طور که امروز کاسپین تنها مرکز نگهداری هواپیمای پیشرفته بوینگ 737 در کشور است. مدیران شرکت کاسپین ایر تصمیم دارند روند توسعه هواپیمایی کاسپین ایر به گونهای باشد که هواپیمایی کاسپین در میان سه هواپیمایی برتر کشور قرار بگیرد. ایدهای که با توجه به پتانسیل کشور برای پروازهای هوایی، حتی میتواند در سطح منطقه نیز دور از ذهن نباشد.
اما با تمام این انگیزه ها این شرکت ابتدا باید مشکلات عمومی خود را حل کند تا بتواند پیشرفت کند. درست است که اکثر اوقات شکایتی از تاخیر پرواز های این ایرلاین وجود ندارد ولی در رابطه با اراعه خدمات عمومی پرواز نظیر کیفیت غذا ، محل نشستن و برخورد مهماندار که پایه ی اعتبار هر ایرلاینی است همواره مورد نقد قرار گرفته است.
مسیر های داخلی
کاسپین از آن دسته ایرلاین هایی است که سهم عمده ایی از پرواز های داخلی کشور را در اختیار دارد . لیست زیر مسیر هایی پروازی است که این ایرلاین در آن ها به اراعه خدمان می پردازد .
آبادان (فرودگاه آبادان)، اهواز (فرودگاه اهواز)، بندر عسلویه (فرودگاه خلیج فارس)، بندرعباس (فرودگاه بین المللی بندر عباس)، سنندج (فرودگاه سنندج)، اصفهان (فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان)، جزیره کیش (فرودگاه بین المللی کیش)، کرمانشاه (فرودگاه کرمانشاه)، بندر ماهشهر(فرودگاه ماهشهر)، مشهد(فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد)، رشت (فرودگاه سردار جنگل رشت)، ساری (فرودگاه دشت ناز ساری)، شیراز (فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز)، تبریز (فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز)، دزفول (فرودگاه دزفول)، ارومیه (فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه)، یزد (فرودگاه شهید صدوقی یزد)، زابل (فرودگاه زابل)، زاهدان (فرودگاه بین المللی زاهدان)
پرواز های خارجی
هواپیمایی کاسپین ایر چندین پرواز خارجی را نیز در چارت پروازهای خارجی خود دارد. مقاصد خارجی پروازهای هواپیمایی کاسپین سلیمانیه، نجف، استانبول، دوبی و در ایام حج تمتع فرودگاه مدینه است.
نظرات مردم در رابطه با ایرلاین کاسپین
_ ما امروز با کاسپین از تهران به مشهد رفتیم ، همچیشون نسبتاً خوب بود ولی فقط ایراد خیلی بدی که داشت این بود که همه تو حلق هم بود و فاصله صندلی ها از هم خیلی کم بود و خیلی به آدم فشار می اومد و آدم اصلا راحت نیست و تو طول پرواز کلا با نشستن روی این صندلی های کوچک و تنگشون خیلی اذیت می شد مخصوصا الان تو شرایط کرونا که باید فاصله گذاری اجتماعی رعایت بشه . ولی در پیشنهاد نمی کنم چون رو صندلی های اصلا نمی شه نشست آدمداز کمردرد می میره .
_ سلام من از کیش به تهران پرواز داشتم،هواپیما وحشتناک کثیف و عوراق بود،کیترینگ افتضاح پرواز کردیم انقدر تکون خورد که واقعا همه ترسیدن
_ پروازهای کاسپین به شدت افتضاح هست.تهران -اهواز ،تهران-دزفول واهواز-تهران رو با این شرکت رفتم هیچ کدوم خوب نبود.پذیرایی افتضاح وخوراکی هایی که بیشتر توهین آمیز بود.تأخیر دوساعته درفرودگاه تهران ،ومدیریت امضاء زدن که غرامت قانونی روتقبل کنن ولی بشدت دروغ واصلا به تعهداتشون عمل نکردن،هنگام پرواز هم کاملا احساس عدم امنیت وجود داشت.
_ سلام و عرض ادب پرواز تهران به مشهد داشتیم که با تایپ هواپیمایی بوینگ 737 سری 500 انجام شدو از هر نظر عالی و بدون نقص بود فقط کیفیت غذا می شد که بهتر باشد
_ پرواز منو گفتن یک ساعت تاخیر داره یک بعد از 4ساعت صبر کردن داخل فرودگاه گفتن کلا کنسله برید 2 بامداد بیاین بعد هم گفتن اصلا برین فردا ساعت 11 صبح بیان خیلی اذیت کردن حالا هم معلوم نیست خسارت بدن یا نه
مطالب مرتبط :